Toegepaste Fotografie en Beeldcommunicatie, flexibel en op maat

De Nederlandse Fotovakschool biedt met hbo-verkort Toegepaste Fotografie en Beeldcommunicatie een flexibele hbo-leerroute waarbij jij je eigen traject bepaalt. Op verschillende manieren mag je bewijzen dat je de vereiste competenties voor de opleiding hebt verworven. Met al jouw kennis en ervaring, als die ertoe doet, wordt rekening gehouden.

Binnen enkele jaren je hbo-diploma

Wie aan een hbo-instelling afstudeert in een door NVAO-geaccrediteerde opleiding heeft 240 studiepunten behaald. In het voltijd hbo-onderwijs haal je 60 studiepunten per jaar. Dit doe je deels door kennis op te doen van de theorie en deels door praktijkervaring. Aan het einde van de studie volgt normaliter een afstudeeronderzoek, gevolgd door het maken van een scriptie en de verdediging hiervan.

Als je al over aantoonbare kennis en praktijkervaring beschikt kun je bij de Nederlandse Fotovakschool, samen met je studiecoach, je eigen leerroute uitstippelen. Je kunt het vergelijken met een bouwstenenmodel. De Nederlandse Fotovakschool heeft geformuleerd wat een bachelor aan het einde van de opleiding moet kennen en kunnen. Als je nu al een opleiding hebt gedaan en/of op een passende plek werkt, is de kans groot dat je al over veel kennis en vaardigheden beschikt. Wij bekijken dit voor aanvang van de opleiding samen met jou. Hoe meer voorkennis en ervaring is opgedaan, des te korter is voor jou de resterende opleidingsduur. De Nederlandse Fotovakschool biedt de mogelijkheid om je de kennis op diverse manieren uit te breiden, bijvoorbeeld door middel van e-learning, zelfstudie en/of combinaties van e-learning en begeleiding. Je persoonlijke coach is hierin de centrale figuur.

Niveau Hbo
Studieduur Verschillend
Stage Ja
Diploma Ja, bachelor