Yael Laroes is een autonoom portretfotograaf. Yael haar werk is een studie naar het verband tussen lichamelijk voorkomen en schaamte. Een zoektoch naar eigenwaarde.

YaelLaroes 2019 Dense 2 2

Yael werkt vanuit maatschappelijke thema's. Zij verbeeld met haar werk verschillende gevoelens (negatieve gevoelens zoals lichamelijke onzekerheden, maar ook innerlijke onzekerheden). Yael is sinds de zomer van 2019 afgestudeerd met haar serie 'Dense' voor de hbo opleiding Toegepaste Fotografie en Beeldcommunicatie aan de Nederlandse Fotovakschool Rotterdam.

Dense

De serie 'Dense' gaat over de blik van de westerse wereld, welke te maken heeft met de druk vanuit de maatschappij.

De onzekerheid over haar lichaam overheerst het leven van Yael. "Er zijn stevige vooroordelen over dikke mensen. Niemand is daarvan vrijgesteld. Dik zijn wordt alom gezien als onaantrekkelijk. Bewustwording vraagt om eerlijkheid en kwetsbaarheid", vertelt Yael. Met haar serie wil ze een zo'n eerlijk mogelijk beeld geven over de worsteling met haar eigen lichaam. Yael wil mensen er bewust van maken dat de maatschappij een negatieve kijk heeft op het dikkere lichaam.

Haar serie werd al voor de afstudeerexpositie door veel verschillende media opgepakt. Zo kreeg Yael een interview in meerdere bladen en mocht zij op radio en televisie vertellen over het verhaal achter haar serie.

YaelLaroes 2019 Dense 3 1