Werken bij Nederlandse Fotovakschool

Fotograaf: Charlotte Brekelmans
De Nederlandse Fotovakschool bruist. Van innovatie, ontwikkeling en enthousiasme voor het vak. Van docent tot baliemedewerker tot directie; we zijn allemaal verbonden met onze studenten. We werken elke dag hard en gemotiveerd om het beste uit hen te halen.

Kleine organisatie, grote betrokkenheid

Veel vrijheid, weinig bureaucratie

Onze organisatie en mensen zijn voortdurend in ontwikkeling

werken bij fotovakschool2

Hoe leuk is het om bij de Nederlandse Fotovakschool te werken?

Alle collega’s bij de Nederlandse Fotovakschool delen een groot enthousiasme voor het vak fotografie. Dat zorgt niet alleen voor verbinding, maar ook voor inhoudelijke sparringpartners. In onze platte, wendbare organisatie krijg je alle ruimte om je eigen stempel te drukken op je werkzaamheden, functie of op het vak dat je doceert.

Er wordt ook van je verwacht dat je die ruimte pakt en gebruikt. Iedereen voelt zich een stukje eigenaar van de school en goede ideeën vinden snel de weg naar uitvoering. We delen de verantwoordelijkheid om onze studenten zo goed mogelijk voor te bereiden op de toekomst en daarom is onze organisatie, net als de maatschappij, voortdurend in beweging. De mensen van de Nederlandse Fotovakschool ervaren collegialiteit, onderlinge samenhang en een ontspannen werksfeer.

Vacatures

Ben je benieuwd naar onze vacatures? Kijk dan op onze website van de Nederlandse Academie voor Beeldcreatie.

Je draagt met al je kennis en passie bij aan het opleiden van

ambitieuze

studenten

Je bent de rechterhand, kritische noot, troostschouder en rots in de branding voor

bevlogen

collega's

Je werkt samen met collega's aan de voortdurende ontwikkeling van

uitstekende

opleidingen

Elke dag mensen opleiden doen we zo

Onze organisatie geeft gelegenheid

Uit het onderwijs afkomstige docenten die bij de Fotovakschool aan de slag gaan, ervaren een warm bad waarin het vak fotografie en het lesgeven centraal staan. Er is weinig bureaucratie, vergaderingen worden tot een minimum beperkt en de lesmethodes worden zelf bepaald. Op die manier waarborgen we het goede onderwijs waar we voor staan en blijven docenten enthousiast. Kunstmatige behandelplannen voor onze studenten zijn overbodig in een organisatie waar kleinschalig onderwijs en 1 op 1 aandacht de dienst uitmaken; wij zien en volgen onze studenten elke dag.

Oog voor marktgericht denken

Wij slagen als onze studenten hun weg kunnen vinden in de markt. In de praktijk werken veel fotografen als zelfstandige. Hiervoor zijn naast fotografische skills, ook autonomie en ondernemerschap nodig. De vorming van studenten tot zelfstandig beroepsbeoefenaars is een belangrijk onderdeel van onze opleidingen. In een veranderlijke maatschappij vraagt dit om marktinzicht en aanpassingsvermogen.

Ambitieuze opleider

De Fotovakschool is een ambitieuze opleider. Onze studenten moeten én technisch én conceptueel goed onderlegd zijn. Het overbrengen van het ambacht is de basis vanwaar uit het conceptuele en creatieve werken ontstaat. Wij kiezen dan ook voor ’t beste van twee werelden; docenten die als professional actief in het vak zijn én goed kunnen lesgeven.