Toegepaste Fotografie en Beeldcommunicatie, flexibel en op maat

Fotograaf: Lani Benfield
Zoveel mensen, zoveel levensfasen. Daarom is er nu een opleiding op maat die precies aansluit bij jouw leerwens, voorkennis en ervaring. Zo leren we je de vaardigheden die je nog mist, maar maak je optimaal gebruik van de kennis en ervaring die je al bezit.

Toegepaste Fotografie en Beeldcommunicatie, flexibel en op maat

De Nederlandse Fotovakschool biedt met hbo-verkort Toegepaste Fotografie en Beeldcommunicatie een flexibele hbo-leerroute waarbij jij je eigen traject bepaalt. Op verschillende manieren mag je bewijzen dat je de vereiste competenties voor de opleiding hebt verworven. Met al jouw kennis en ervaring, als die ertoe doet, wordt rekening gehouden.

Binnen enkele jaren je hbo-diploma

Wie aan een hbo-instelling afstudeert in een door NVAO-geaccrediteerde opleiding heeft 240 studiepunten behaald. In het voltijd hbo-onderwijs haal je 60 studiepunten per jaar. Dit doe je deels door kennis op te doen van de theorie en deels door praktijkervaring. Aan het einde van de studie volgt normaliter een afstudeeronderzoek, gevolgd door het maken van een scriptie en de verdediging hiervan.

Als je al over aantoonbare kennis en praktijkervaring beschikt kun je bij de Nederlandse Fotovakschool, samen met je studiecoach, je eigen leerroute uitstippelen. Je kunt het vergelijken met een bouwstenenmodel. De Nederlandse Fotovakschool heeft geformuleerd wat een bachelor aan het einde van de opleiding moet kennen en kunnen. Als je nu al een opleiding hebt gedaan en/of op een passende plek werkt, is de kans groot dat je al over veel kennis en vaardigheden beschikt. Wij bekijken dit voor aanvang van de opleiding samen met jou. Hoe meer voorkennis en ervaring is opgedaan, des te korter is voor jou de resterende opleidingsduur. De Nederlandse Fotovakschool biedt de mogelijkheid om je de kennis op diverse manieren uit te breiden, bijvoorbeeld door middel van e-learning, zelfstudie en/of combinaties van e-learning en begeleiding. Je persoonlijke coach is hierin de centrale figuur.

Procedure

Wij voeren met iedereen die de hbo-verkorte opleiding wil volgen een vrijblijvend intakegesprek. Tijdens dit gesprek nemen we samen met jou je cv door. Aan de hand van de informatie die je verschaft over jouw opgedane kennis en ervaring schatten we in hoe je kunt instromen en welke beroepstaken je al beheerst. Ook word je uitgebreid geïnformeerd over het eventuele vervolg van de procedure.

De Nederlandse Fotovakschool beschikt over een online assessment voor instromers. De basis voor het assessment zijn de beroepstaken met de daaraan gekoppelde leeruitkomsten. Je vult digitaal een overzicht in waarbij je per beroepstaak aangeeft wat je al beheerst. Je onderbouwt dit door bewijs in de vorm van beroepsproducten, diploma’s en/of certificaten. Dit geheel wordt ter beoordeling aan de examencommissie voorgelegd, waarop de aangewezen examinator tot een besluit komt.

Afronding

Het oordeel van de examencommissie leidt tot een op maat gemaakt hbo-traject dat jij nog moet doorlopen. Van dit traject ontvang je een overzicht, alsmede van de kosten die het met zich meebrengt.

Interesse in een intakegesprek? Neem dan contact op met Monique Eenkhoorn op 055 – 3560522 of mail naar This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

Bij de flexibele hbo-leerroute van de opleiding Toegepaste Fotografie en Beeldcommunicatie bepaal jij je eigen traject. De startdatum en het lesrooster zijn daarom afhankelijk van de lessen die jij gaat volgen.

Je kunt de opleiding volgen op al onze locaties, te weten: Amsterdam, Apeldoorn, Eindhoven en Rotterdam.

Toelatingseisen

De toelatingseis voor de opleiding Toegepaste Fotografie en Beeldcommunicatie is minimaal een mbo-4, havo- of vwo-diploma. Met ieder vakkenpakket of profielkeuze kan je worden toegelaten tot deze opleiding. Een intakegesprek maakt altijd onderdeel uit van de toelatingsprocedure.

Facts

Niveau Hbo
Studieduur Verschillend
Stage Ja