Prijzen 1-8-2024 tot 1-2-2025

Eénmalig collegegeld

€ 2.340

Voor de aanschaf van boeken moet je rekening houden met een bedrag van ongeveer € 170.

Benodigdheden

Voor deze opleiding dien je over een camera te beschikken. Een digitale spiegelreflexcamera of een systeemcamera met zoom- of enkele vaste lenzen, waarbij sluitertijd en diafragma met de hand instelbaar zijn.

In tweede instantie komt de noodzaak om over een flitser en statief te beschikken. Houd gedurende jouw opleiding verder rekening met printkosten. Ook werk je op je eigen notebook (Windows of Mac), met daarop een fotobewerkingsprogramma en fotobrowser (op de Nederlandse Fotovakschool wordt gewerkt met Bridge en Photoshop, beiden met studentenlicenties aan te schaffen bij Adobe). Let erop dat je daarnaast in het bezit bent van een externe harde schijf als back-up voorziening.

Facts

Studieduur