Inhoud

Wat is het doel van documentaire fotografie? Is het doel het laten zien en vastleggen van gebeurtenissen of is het juist het interpreteren van de werkelijkheid? Grenzen vervagen tussen reportage-, documentaire- en autonome fotografie. In het eerste leerjaar hebben de studenten in de modulen Inleiding vakdisciplines kennisgemaakt met documentaire fotografie.

Naast de praktische fotografie-opdrachten krijgen studenten les in de geschiedenis van de documentaire fotografie. Er wordt aandacht besteed aan trends en diverse podia. Ten slotte houden de studenten een presentatie over een fotograaf van wie het werk vergelijkbaar is met de opdracht waaraan de studenten momenteel werken.
Deze module wordt getoetst aan het eind van de periode aan de hand van twee beroepsproducten.

Je maakt twee opdrachten. Eén opdracht bestaat uit het maken van een documentaire met het thema vermaak met een kritische blik en de andere opdracht is het maken van een commerciële reportage voor een zelfgekozen opdrachtgever.

1x per week naar school gedurende 8 weken, 3 lesuren per week

EUR 650,-

Toelatingseisen
De toelatingseis voor een module is minimaal een mbo-4, havo- of vwo-diploma. Met ieder vakkenpakket of profielkeuze kan je worden toegelaten tot deze opleiding.

Startdatum en lesrooster

Les

Lestijden

Startmoment