Keuzes maken

Fotograferen is keuzes maken, dus dat leren we je. Wat fotografeer je en wat niet? Welk perspectief kies je? Hoe stel je de camera in? Hoe maak je een mooie compositie? Portretfotografie en studiofotografie komen uitgebreid aan bod. Maar ook de nabewerking wordt meegenomen in het proces. Met digitale fotobewerking leer je foto’s te bewerken.

Certificaat

De opleiding wordt afgesloten met een eindopdracht fotografie en een eindopdracht beeldbewerking. Bij het met goed gevolg afronden van de opleiding ontvang je een certificaat van de Nederlandse Fotovakschool. Dit certificaat geeft rechtstreeks toegang tot de deeltijd Vakopleiding Fotografie.

Uitstapniveau
Na het volgen van de basisopleiding kent de student de volgende basisprincipes:
- werken met diafragma, sluitertijd, ISO (belichtingsdriehoek).
- beginselen compositie leer en eenvoudige flitstechniek
- gebruik van de belichtingsinstellingen M, S(Tv) en A(av)
- gebruik van autofocus en manual focus
- technieken scherptediepte en bewegings-(on)scherpte