Workshop Fotografie

Wil je de eerste stap in de fotografie-wereld zetten? Start dan met onze introductie-workshop fotografie!

Opleiding

Fotograferen is een vak apart. Iedereen is op zoek naar die perfecte foto, maar het blijft een uitdaging om wat er in je hoofd zit ook daadwerkelijk op de foto neer te zetten. Toch is dat niet onmogelijk en is met de juiste kennis het perfecte plaatje binnen handbereik. Maar waar kun je het beste beginnen als je nog weinig tot geen kennis hebt van fotograferen? Waar zet je de eerste stap? Daar is deze workshop fotografie voor ontwikkeld, om jou te helpen de basis onder de knie te krijgen. Doe je mee?

Basis

Gedurende deze praktijkgerichte workshop fotografie leren we je de basiselementen en ga je zelf aan de slag in onze studio's, want wij vinden praktijk de beste leermeester. We gooien je direct in de werkomgeving en leren jou de technieken van digitale fotografie en beeldbewerking. Na deze workshop heb je een goed beeld van wat fotograferen is en wat er allemaal bij komt kijken (spoiler: het is heel wat!).

Vervolg

Heb je na het volgen van de workshop fotografie de smaak te pakken gekregen en wil je meer? Dat kan! Wij hebben aansluitende fotografie-opleidingen waarbij we dieper duiken in de wereld van foto's maken. Afhankelijk van jouw wensen als beginnende fotograaf kunnen we je een van onze vervolgopleidingen adviseren zoals de Basisopleiding Fotografie of Vakopleiding Fotografie.

In de workshop fotografie komen de volgende onderwerpen in vogelvlucht aan bod:

- introductie fotografie
- werk studenten
- camera-beheersing
- camera-technieken
- randapparatuur
- fotograferen in de praktijk
- nabewerking

Les

Studenten kunnen het gedetailleerde lesrooster vinden op het intranet.

Prijzen 1-2-2024 tot 1-2-2025

Bijzonderheden Lesgeld
Lesgeld
Inclusief gebruikmaking van de digitale leeromgeving*
€95,-
Studieboeken zijn niet noodzakelijk.

Annuleringsregeling: zie de algemene voorwaarden op onze website.

Benodigdheden en bijkomende kosten

Bij aanvang van de studie heb je een digitale spiegelreflexcamera of een systeemcamera nodig met instelbare sluitertijden en diafragma.

Toelatingseisen

Voor het volgen van de workshop Fotografie is geen vooropleiding vereist, maar je dient wel minimaal 16 jaar of ouder te zijn.

Studiefinanciering

Niet van toepassing.

Facts

Niveau Basis, oriënterend