Opleiding

Belangrijke onderdelen van de opleiding zijn het leren bepalen van de fotografische inhoud en beeldopbouw. Je werkt met technische camera's en studioflitsers en je wordt begeleid door gedreven en zeer ervaren docenten.

Met je groeiende technische kennis van de camera, computer en de studio én je ervaring met opdrachten, ontwikkel je een eigen stijl van fotograferen. Die komt van pas als je bij opdrachtgevers gaat pitchen.

Je sluit de opleiding af met de Proeve van Bekwaamheid en een expositie. Bij het goed afleggen van de Proeve van Bekwaamheid ontvang je het diploma Vakfotograaf van de Nederlandse Fotovakschool. Maar liefst 60% van de vakfotografen bezit dit diploma! Na afronding van de opleiding kun je direct doorstromen naar het tweede studiejaar van de driejarige deeltijd opleiding Photographic Design.

Niveau Kent de basis
Studieduur 2 jaar