Een groep toegepaste fotografen van de Nederlandse Fotovakschool, faculteit van de Nederlandse Academie voor Beeldcreatie, zitten in de spannende laatste fase van hun opleiding. Na vier jaar studie presenteren zij begin juli hun afstudeerprojecten in één expositie, genaamd ‘ZEAL’.

De studenten sluiten met de expositie hun vierjarige hbo-opleiding ‘Toegepaste Fotografie en Beeldcommunicatie’ af. Studenten die de opleiding volgen, ontwikkelen zich op technisch en creatief gebied als conceptueel fotograaf om tot de top te kunnen behoren. De opleiding daagt studenten uit een eigen verhaal te vertalen in fotografie. Aan het eind van de studie zijn de talenten klaar om als ondernemer en professioneel fotograaf de markt te betreden.

Tijdens ZEAL zullen 24 fotografen van de toekomst hun visie en onderscheidende bijdrage aan de wereld van de fotografie tonen. Met de naam ZEAL willen de studenten dan ook een statement uitdragen welke hun werkhouding onderschrijft. De naam staat voor ijver, ambitie en enthousiasme.

Uniek aan de expositie is dat alle afstudeerstudenten hun werk voor het eerst presenteren in één gezamenlijke tentoonstelling. De studenten hebben gestudeerd aan de vestigingen in Amsterdam, Apeldoorn en Rotterdam. Het brengt een unieke verzameling van 24 individuele projecten bij elkaar. Documentair, portret, mode en architectuur zijn een aantal van de tentoongestelde genres.

Ook de locatie sluit aan bij het unieke karakter van de expositie. Peron E in Utrecht is een treinloods langs het spoor in de Tweede Daalsebuurt. Daar zal het fotografische eindwerk op 1600 m2 aan expoterrein worden getoond. Op zaterdagavond 6 juli wordt de expositie feestelijk geopend, waarna deze tot en met 11 juli te bezoeken zal zijn.

Kijk voor meer informatie omtrent de expositie, de voorbereidingen en de mogelijkheid voor het doen van een donatie op: www.zealexpo.nl.

Locatie expositie: Peron E, Concordiastraat 80, 3551 EM Utrecht, Nederland.