Fotograaf: Sparkel2Doen

Op 3 juli heeft de expositie van Sparkel2Doen plaatsgevonden, waarin studenten hun gemaakte werk laten zien. Zie hieronder een aantal werken van studenten en hun verhaal waarom zij voor deze opleiding hebben gekozen.

Naam student: Sophie Witmondt
Naam serie: Onzichtbaar ziek

De mens is geprogrammeerd om te reageren op wat hij ziet of ervaart. We vechten of vluchten bij gevaar, we schieten te hulp bij nood, of we doen helemaal niets. We passen ons vaak aan aan de wereld om ons heen. Maar wat nou als er iemand hulp of steun nodig heeft zonder dat we dit kunnen zien of ervaren?

SophieWitmondt 2 1

Ik ben Sophie Witmondt en samen met de door mij gefotografeerde mensen ben ik onzichtbaar ziek. Al voelen we ons niet persé ziek, we voelen ons uitgedaagd. Al op mijn 14e kreeg ik de diagnose CVS, later kwam daar Fibromyalgie (weke-delen Reuma) bij. Mijn leeftijdsgenoten begrepen dat niet, want ik zag er toch gewoon gezond uit? Ik droomde vaak dat ik mijn been had gebroken, dan was het ten- minste duidelijk te zien dat ik ‘iets’ had. Ook later in mijn leven kreeg ik veel te maken met onbegrip, wat resulteerde in een angststoornis. Ook dit was aan de buitenkant niet te zien.

SophieWitmondt 2223

Samen met deze 4 onzichtbaar zieke mensen sta ik voor alle mensen die het op dit moment zwaar hebben. Die te maken hebben met onbegrip. Samen met deze 4 mensen probeer ik mensen te her- programmeren. Te informeren en te laten reageren op wat ze zien, maar vooral ook op wat ze niet zien. Hoe lastig dit ook is. Ik hoop dat mijn fotoserie ertoe zal bijdragen dat mensen meer begrip zullen krijgen voor elkaars kwetsbaarheden, zichtbaar of onzichtbaar..

SophieWitmondt 4415 2

Naam student: Yerus van der Bijl
Naam serie: Love connects

Iedereen in deze wereld heeft iemand nodig. Iemand op wie ze kunnen bouwen, bij uit kunnen huilen en blijdschap mee kunnen delen. Jong of oud, wit of zwart, mens of dier. Iedereen kan een helpende hand gebruiken, die ze steunt door zware en kwetsbare momenten.

Yerus DSC 2266
Yerus DSC 5576
Yerus DSC 5604

Ook interesse in een opleiding fotografie en wil je hier graag meer over weten? Check hieronder de video!