GUP New 2021 is een boek, een catalogus, een stijlgids die de 100 beste opkomende Nederlandse fotografen onder de aandacht brengt. Van het talent dat in deze editie wordt gepresenteerd, is een kwart afkomstig van onze academie.

De tiende editie van GUP New Dutch Photography bevat 100 fotografietalenten die in Nederland wonen of werken, recent afkomstig van een academie of sinds kort autodidact. De talenten zijn geselecteerd door een jury van zes experts. Als school zijn wij enorm trots dat maar liefst 21 van onze fotografiestudenten voor deze editie zijn gekozen tot de 100 beste opkomende Nederlandse fotografen. Een uniek resultaat! Zij staan klaar om door jou ontdekt te worden.

Gefeliciteerd Celso de Sanders, Diana Putters, Dieuwertje Bravenboer, Elise Vermeij, Geraldine van der Meer, Iris Lustermans, Isa van Gemeren, Jamie van den Heuvel, Jianni Elsenhout, Jikke Swelsen, Joanne Blokland, Jolene Adelaar, Juul Vullings, Kristel van Dijk, Kyara Huiswoud, Maartje Schulte, Manon van Roosmalen, Naomi Kok, Robin Wagenaar, Sandra Kuijpers en Suzanne Trooster.

Van zaterdag 5 december t/m donderdag 24 december zal een groepstentoonstelling van de 100 geselecteerde talenten plaatsvinden. Vanaf dan zal ook GUP New 2021 te zien zijn. Kristel van Dijk studeerde afgelopen zomer af aan de hbo-opleiding Toegepaste Fotografie en Beeldcommunicatie op onze vestiging in Rotterdam. Met één van haar afstudeerfoto's won Kristel de coverwedstrijd. Zij staat daarmee op de cover van het boek.

Kijk voor meer informatie op: gupnew.com.