Op vrijdag 29 januari 2021 is onderzoeksjournalist, programmamaker en documentairemaker Sinan Can te gast bij de Nederlandse Academie voor Beeldcreatie.

Sinan is geregeld als deskundige te zien bij diverse talkshows zoals Jinek en OP1 om te praten over onder andere internationale conflicten, vluchtelingenproblematiek en het Midden-Oosten. Voor zijn televisiewerk ontving hij in 2016 de ereprijs Journalist voor de Vrede. Ook was Sinan als docent verbonden aan het vierde seizoen van het NTR televisieprogramma Dream School en natuurlijk als kandidaat in het spelprogramma Wie is de Mol?.

Stefan Schoorl, docent aan onze opleiding Film en Audiovisuele Media, interviewt hem over zijn werk en carrière. Hoe is Sinan in dit vak terecht gekomen? Welk werk heeft hij mogen maken? En wat zijn de drijfveren als het gaat om de verhalen die hij maakt?

Nieuwsgierig? Kijk dan mee vanaf 14:00 uur via Microsoft Teams. Na het interview beantwoordt Sinan live al jouw vragen en kun je hem vragen om tips en adviezen.

De livestream met Sinan Can is te volgen via deze link
Je kunt deelnemen via de Microsoft Teams app of de livestream (anoniem) bekijken op het web.