Acht studenten van de Deeltijd Vakopleiding exposeren van 3 februari t/m 3 april 2020 in KAF Almere. Hier is tegelijkertijd het werk te zien van Nederlands fotograaf Kadir van Lohuizen.

The Journey is een ontdekkingsreis van acht studenten van de Nederlandse Fotovakschool, vestiging Apeldoorn. Als Class 2020 onderzochten zij in twee jaar de verschillende genres van de fotografie en leerden de wereld met andere ogen te beschouwen. Deze inspirerende reis met nieuwe inzichten en perspectieven komt tot uitdrukking in hun afstudeerexpositie in KAF Almere. Class 2020 neemt de bezoeker mee op reis langs verschillende fascinerende, interactieve, fotografieprojecten. Van de schoonheid van architectuur tot de schoonheid van implantaten. Van het aan de orde stellen van maatschappelijke kwesties als eetstoornis en eenzaamheid tot het verheerlijken van Heimwee helden. Van een kijkje nemen binnen de zielenroerselen van onze trouwe huisdieren tot een kijkje nemen in de wereld van doorzetters en gepassioneerde hobbyisten.

De klas studeert eind januari af, waarna de eindexpostie plaatsvindt. Een unieke kans voor deze studenten, omdat tegelijkertijd de expositie van bekend fotograaf Kadir van Lohuizen plaatsvindt. Van Lohuizen is fotojournalist en meervoudig winnaar van World Press Photo-prijzen. Ook won hij de Zilveren Camera in de jaren 1994, 1997 en 2001. Centraal in zijn werk staan politieke en maatschappelijke thema's. Hij publiceert onder andere in de New York Times, Washington Post, Time, Paris Match, Stern en andere bladen.

Vanaf 3 februari 2020 is de expositie van de acht studenten (gratis) te bezichtigen in KAF. De expositie presenteert diverse foto’s van Bert Visser, Daniëlle Moelker, Grietine Kroll, Marico van Leeuwe, Marjo Hendrix, Michelle Maxim Reints, Jacco van Mierlo en Sandra van Selst.

"De echte ontdekkingsreis bestaat niet in het zoeken naar nieuwe landen, maar in het zien met nieuwe ogen" - Marcel Proust.

De locatie

KAF (Kunstlinie Almere Flevoland)
Esplanade 10
1315 TA Almere