Fotograaf: Jikke Swelsen

Ondanks coronatijd organiseren alle afstuderende hbo-fotografiestudenten van de Nederlandse Academie voor Beeldcreatie een fysieke afstudeerexpositie. AREA 2020 is de tweede gezamenlijke afstudeerexpositie van de academie waarmee de studenten van alle vier de vestigingen hun opleiding Toegepaste Fotografie en Beeldcommunicatie afronden.

AREA 2020 geeft haar bezoekers inzicht in het werk van een nieuwe lichting fotografen, waarbij het afstudeerwerk centraal staat. De naam is gekozen naar de beginletters van de steden waar de locaties van de fotografieopleiding zijn gehuisvest, te weten Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven en Apeldoorn. De expositie geeft een brede blik op thema’s als verduurzaming, het klimaatprobleem, het leven in tijden van een crisis, schoonheidsidealen en demografische veranderingen.

De coronacrisis vroeg om een groot aanpassingsvermogen van de studenten, zodat zij hun fotografieprojecten alsnog konden afronden. Zo werden projecten in zijn geheel veranderd, reizen naar het buitenland geannuleerd en oplossingen gezocht om fotografie op anderhalve meter afstand mogelijk te maken. Van zaterdag 5 tot en met vrijdag 11 september is dit werk te bewonderen in Loods 6 te Amsterdam.

Houd voor recente ontwikkelingen (o.a. rondom maatregelen van de coronacrisis) en extra informatie de website www.area2020.nl in de gaten.

Tijden, locatie en prijzen

Data: Zaterdag 5 t/m vrijdag 11 september 2020
Locatie: Loods 6, KNSM-laan 143, 1019 LB Amsterdam
Prijs: Deze expositie is vrij toegankelijk voor iedereen