Fotograaf: Annemoon van Hemel
Heb je op de Nederlandse Fotovakschool of elders een mbo-opleiding in fotografie met goed gevolg afgerond? Dan is het nu mogelijk om in drie jaar jouw hbo-diploma te behalen.

De hbo-opleiding Toegepaste Fotografie en Beeldcommunicatie duurt vier jaar. Wanneer je echter al een mbo-diploma op zak hebt in de richting van fotografie, dan krijg je nu de kans de opleiding in drie jaar te volgen. Hiermee is het bij de Nederlandse Fotovakschool mogelijk om op mbo-niveau te starten en na zes jaar af te studeren op hbo-niveau. Je krijgt geen herhaling van vakken en modules uit de mbo-opleiding.

De opleiding vormt je tot allround fotograaf. Visuele creativiteit en ondernemerschap verbinden we in één opleiding. Het vormen van visie is een belangrijk aspect. Er komen thema’s aan bod als video, multimedia, ondernemerschap, communicatie, kunstgeschiedenis en cultuurfilosofie. We laten je met alle aspecten uit het vakgebied kennismaken, zodat jij je als fotograaf zo goed mogelijk kan ontwikkelen. Naarmate je verder bent met de opleiding ga je steeds meer conceptmatig denken en werken. Na de opleiding ben je klaar om zowel als ondernemer als professional in de beeldcommunicatie zelfstandig, succesvol en creatief de markt te betreden. Kijk voor meer informatie en de mogelijkheid je in te schrijven op: Toegepaste Fotografie en Beeldcommunicatie, hbo in 3 jaar.